Zmiany w Barcelonie

śro, 14 grudnia 2016 godz. 15:31:21 skomentuj motocykle

fot. circuitcat.comJak poinformował portal motorsport.com, FIM, FIA oraz włodarze Circuit de Barcelona-Catalunya zgodzili się na modyfikację obiektu, którego bezpieczeństwo zakwestionowano po śmiertelnym wypadku Luisa Saloma. Motocyklista zginął podczas piątkowego treningu Moto2 GP Katalonii na początku tego roku.

Zatwierdzony przez wszystkie strony plan opiera się na dwóch głównych zmianach, które nie będą miały wpływu na rywalizację w F1. Od przyszłego sezonu motocykliści będą korzystać z nitki zbliżonej do tej wykorzystywanej przez kierowców samochodów.

Szykana znajdująca się przed ostatnim zakrętem ma być przesunięta do przodu. W ten sposób wyjście z zakrętu numer 12 będzie większe jednocześnie pozwalając zawodnikom na zjazd do alei serwisowej bez konieczności pokonywania toru w poprzek. Ponadto motocykliści będą wykorzystywać krótszą wersję zakrętu numer 10 (La Caixa), która w F1 jest obecna od 2004 roku.

Nowy układ toru sprawi, że długość okrążenia dla motocyklistów będzie krótsza o 75 metrów. Prace remontowe zostaną przeprowadzone w przyszłym miesiącu i mają zostać zakończone przed ostatnim weekendem stycznia.

fot. circuitcat.com